Mateřská škola je první etapou ve francouzském vzdělávacím systému. Je určená pro děti od tří let a má tři ročníky.
Co je cílem? Probudit v dětech chuť chodit do školy, něco se naučit, posílit a rozvíjet svou osobnost. V tomto období si dítě buduje výchovné a pedagogické základy, ze kterých následně čerpá po celou dobu své školní docházky.
Chci vědět vícJsme soukromá mezinárodní škola v Praze
123
žáků
13
učitelů a specializovaných asistentů pro mateřské školy
40
národností
20 % dalších národností
40 % francouzských žáků
40 % českých žáků
Rádi se budeme učit nové věci
Naučíme se mít rádi školu
Za pokroky nás pochválí
Naučíme se samostatnosti
Mateřská škola Praha 5
Osvojování základních dovedností
5 let Předškolní oddělení GS
4 roky Prostřední oddělení MS
3 roky Malé oddělení PS
Osnovy naší soukromé mateřské školy rozvíjejí pět základních oblastí:
- Všestranný rozvoj řečových dovedností
- Všestranný rozvoj pohybových dovedností
- Všestranný rozvoj uměleckých dovedností
- Budování základů samostatného strukturovaného myšlení
- Objevování a poznávání světa
Hlavním cílem je, aby se dítě naučilo vyjadřovat, mělo bohatou slovní zásobu a jeho mluvený projev byl strukturovaný a srozumitelný pro ostatní.
V každé třídě je kromě vyučujícího přítomen rovněž asistent, tudíž je každému dítěti věnována pozornost nezbytná pro jeho fyzický růst, výchovu pro život ve společnosti a intelektuální rozvoj.
Dítě se stává samostatnějším, buduje si vztahy s ostatními dětmi i s dospělými a rozvíjí své motorické, smyslové, emocionální, vztahové a rozumové schopnosti. Seznamuje se s psaním.
Jazyková výuka
Čeští žáci
Dvě hodiny českého jazyka týdně s českým učitelem.
Dva hlavní cíle:
- Nabídnout již od nejútlejšího věku výuku rodného jazyka
- Usnadnit integraci českých žáků do francouzského vzdělávacího systému
Výuka ve francouzštině
Francouzská sekce
Tři hlavní cíle:
- Učit se ve francouzštině
- Zvládnout francouzský jazyk dříve, než se začne s angličtinou
- Usnadnit integraci žáků, jejichž mateřským jazykem je český (nebo jiný) jazyk do francouzského vzdělávacího systému
Francouzští žáci nebo žáci jiných národností
Výuka českého jazyka v rozsahu 2x15 minut týdně.
Cílem je:
- Seznámit s českým jazykem žáky, kteří nemluví česky
Výuka ve francouzštině
Francouzsko-anglická sekce
Tři hlavní cíle:
- Učit se podle francouzského vzdělávacího systému
- Naučit se anglicky a učit se v angličtině již od nejútlejšího věku (vyučující jsou rodilí mluvčí)
- Usnadnit integraci žáků, jejichž mateřským jazykem je anglický jazyk, do francouzského vzdělávacího systému
Organizace dne v mateřské škole
Rozvrh
Pondělí, úterý, čtvrtek, pátek | Středa | Počet vyučovacích hodin |
08:30–11:30 12:45–15:00 |
08:30–11:30 | 24 |
---|
Příchod do mateřské školy (8:20-8:30).
Budova mateřské školy je otevřena od 8:20. Při příchodu do třídy je dítě přivítáno dospělým, který se mu individuálně věnuje.
Je to chvíle, kdy dítě přechází z rodinného do školního prostředí a stává se žákem.
Mám zájemMateřskou školu definují tři základní myšlenky
škola určená malým dětem
škola, která děti učí se učit
škola, kde děti spolupracují a tráví čas v kolektivu
1. Úvodní aktivity
Úvodní aktivity probíhají ráno nebo během dne. Jsou nedílnou součástí výuky, protože žáky motivují k práci.
2. Výuka
Výuka probíhá ve větších či menších skupinách. Důležité je opakování a pravidelnost, neboť ty u žáků přispívají k upevnění znalostí.
3. Skupinová práce
Skupinová práce umožňuje žákům společně objevovat různé činnosti, sdílet vědomosti, mluvit o pracovních postupech a pocitech.
4. Přestávky
Přestávky tráví děti na školním hřišti, což jim umožňuje změnit prostředí a hrát si. Hřiště nabízí prostor pro různé typy her.
5. Poobědové spaní či odpočinek
Poobědové spaní je nezbytné pro děti z malého oddělení (PS). V prostředním oddělení (MS) se po obědě dodržuje klidový režim, což se v průběhu roku může měnit podle potřeb dítěte.
6. Obědy (11h30–12h45)
V malém oddělení (PS) děti obědvají ve třídě.
Proč si vybrat LfP ?
Vícejazyčné vzdělávání již od 3 let
- Jazyková výuka přizpůsobená každému dítěti tak, aby se naučilo co nejlépe francouzsky a přitom si rozvíjelo další jazyky (češtinu a angličtinu)
- Možnost plně bilingvní výuky již od prostřední oddělení (MS) ve francouzštině a v angličtině
Samostatná budova mateřské školy
Budova školy je speciálně navržena pro malé děti a je přizpůsobena svému účelu.
- Prostorné třídy s možností variabilního uspořádání
- Specializované prostory (tělocvična, zahrada, knihovna)
Kvalifikovaní učitelé
- Francouzští učitelé mají vzdělání pro všechny úrovně mateřské školy
- Výuka jazyků je zajištěna rodilými mluvčími
Škola, která českým žákům umožňuje rozvíjet svůj mateřský jazyk
- Výuka českého jazyka
- Využití mateřského jazyka v rámci celkového vzdělávání
Sportovní a kulturní klub (CSC)
- Sdružení rodičů, které po vyučování pro žáky v areálu školy organizuje kroužky a různé aktivity
Jsme mezinárodní soukromá škola
- Na naší škole se potkávají žáci z různých krajin a kultur. I když výuka probíhá ve francouštině, žáci vzájemně komunikují v angličtině nebo češtině.